2012. május 7., hétfő

Visszatérés Skóciából

Megint eltűntem kicsit:) Az elmúlt hónapban 5 napot Skóciában töltöttem. Részben ez volt az oka, hogy nem jelentkeztem: valahogy nem sikerült hazaérnem. Schäffer Erzsébetnél olvastam, hogy ő is nehezn ér haza, vagyis egyszer biztos megtörtént már vele is. akkor még csak sejtettem mit is jelent, most már tudom. Mert most én is így jártam, pedig 1 teljes napom volt hazaérni. Azóta csak rohanok és próbálom behozni a lemaradásom...

Egy francia barátnőmet látogattam meg, aki kint tanul és kutat. A skót fővárosban, Edinburgh-ban egy kisebb palotában lakik. Már a skót-angol építészet is nagyon érdekes számomra, de Martha (barátnőm) háza meg pláne az volt. Tipkis skót-angol ház, némi ukrán beütéssel. Mivel Martha ukrán gyökerekkel rendelkezik és ápolja is azokat, ezért a helyi ukrán közöséggel is felvette a kapcsolatot és az ő közösség házukban lakik. 
Amerre jártunk: a Királynő palotája, ami ha épp nincsen ott múzeumként is működik - szóval jártunk az ebédlőjében is:) Edinburgh-i vár, Játékmúzeum, Pénzmúzeum, Skót Whisky Múzeum. ez utóbbi egyszerűen zseinális. Nekem ez tetszett legjobban, szóval ha arra jártok ne hagyjátok ki, még akkor sem, ha nem kedvelitek annyir a whisky-t vagy az alkoholt.

Persze ott is kitört az alkotós énem, így egyik nap alapanyag beszerző túrára indultam:) Felfedztem egy textil boltot, ahol több mint félórát eltöltöttem az anyagok szemrevételezésével, nézelődéssel no meg azzal, hogy mit is vegyek:) Végül gombok és skót kockás szalagok mellett döntöttem. 
A másik bolt egy gyöngyös bolt volt: csodás üveg és kerámiagyöngyöket vásároltam ott. Voltak más gyöngyök is, de nekem ezek tetszettek a legjobban;)

Jártunk a skót felföldön is meg Loch Ness-nél is. Nessie, a szörnyet mi sem láttuk, de egyszer még biztos visszatérek skóciába és akkor hátha vele is találkozom.
Az egész utazás nagyon kikapcsolt és feltöltött, mesélhetnék még sok sok sok mindent (mert voltak még izgi dolgok) de inkább mutatok egy pár képet.
A Királynő palotája mellett lévő templom romja

A közeli egyetem, ahol Martha phd-zik
Edinburgh-i kirakat 
Doctors pub
A Skót Whisky Múzeum és én
Kilátás az Edinburgh-i várból
Loch Ness
Katicás pad egy kivárosban

Brüsszel-i kirakat, mert még itt is jártam hazafelé:)

Szerzemények

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése